باغ بهشت ارتکند ؛ اقامتگاه و بهشتی گمشده در دل کوهستان

حتما شما هم می دانید که چرا به ایران کشور چهار فصل گفته می شود. در این اقلیم پر از شگفتی، مکان هایی وجود دارد که با مراجعه به آن جا، حتی در گرمترین روزهای سال نیز از سرما یخ می زنید. همین ویژگی باعث شده که کشورمان مقصد گردشگرانی باشد که به دنبال شگفتی های طبیعی این چنینی هستند. منطقه ارتکند و مجتمع باغ بهشت ارتکند یکی از این مکان هاست که با بازدید از آن به معین واقعی کلمه با طبیعت گردی آشنا می شوید. امروز می خواهیم در ادامه این مطلب مجله مشهد رو به معرفی باغ بهشت ارتکند بپردازیم اما ترجیح می دهیم ابتدا کمی در مورد این منطقه خوش آب و هوا و پر از شگفتی صحبت کنیم.

منطقه ارتکند

ارتکند یکی از مناطق فوق العاده زیبا روستایی در استان خراسان رضوی است. این منطقه علاوه بر بافت روستایی و پوشش گیاهی خاصی که دارد، دارای آبشار بی نظیری نیز می باشد. برای بازدید از این جاذبه گردشگری باید 110 کیلومتر از شمال شهر مشهد دور شوید و با طی کردن 15 کیلومتر در یک مسیر فرعی، وارد روستاهای سررود و ارتکند شوید. این روستاها ترکیبی جالب است از کوه، رودخانه، جنگل و آبشار هستند. به همین دلیل دیدن آن ها بسیار چشم نواز و فرحبخش است. کوه های تک خانه در ۸ کیلومتری غرب و سرشاو در ۳ کیلومتری شمال شرق این آبادی ها واقع شده اند.

رودی که در روستای ارتکند جریان دارد از کوه های هزار مسجد سرچشمه می گیرد و به سمت دره ای به ارتفاع حدود 1000 متر می رود. فرود آب از قله قره داغ به دره، در این منطقه آبشاری زیبا ایجاد کرده است. البته در منطقه ارتکند مناظر دیدنی زیادی از جمله دره آبشار خانه زو و دره درخت بی بی (کال قره داغ) نیز وجود دارد.

ضمن این که با گشت و گذار در منطقه ارتکند می توانید از نزدیک با زندگی عشایر ساکن در این منطقه آشنا شوید و فعالیت های روزمره آن ها مانند پخت نان و تامین شیر و پنیر و کره و دامداری و شیوه زندگی قوم کرمانج را مشاهده کنید.

باغ بهشت ارتکند
باغ بهشت ارتکند

باغ بهشت ارتکند

حتما پیش خودتان می گویید که بازدید از این همه جاذبه در طول یک روز امکان پذیر نیست. درست است. اگر می خواهید از طبیعت بکر و زیبای منطقه ارتکند به درستی بهره ببرید باید چند روز در این مکان استقرار یابید. مجتمع پذیرایی و گرشگری باغ بهشت ارتکند این امکان را به شما می دهد که با اسکان در این منطقه، بیشتر از طبیعت و جاذبه های آن لذت ببرید.

در واقع باغ بهشت ارتکند یک مجموعه ویلایی است که امکانات رفاعی و تفریحی زیادی از جمله زمین گلف، مینی گلف، والیبال ساحلی، دوچرخه سواری، پینگ پنگ، برکه، استخر، آبنما و باغات سیب و گیلاس دارد. در این مجتمع علاوه بر ویلاهای مجهز، امکانات کاملی نیز وجود دارد و شما می توانید با خیال راحت چند روزی را در این منطقه زیبا ساکن شوید.

این اقامتگاه 5 خانه ویلایی دارد که حداکثر ظرفیت آن ها 70 نفر می باشد. درست است که این ویلاها امکانات رفاهی کاملی دارند و می توانید خودتان در آن پخت و پز کنید، اما اگر به طور کلی از زندگی صنعتی فاصله گرفته اید و تمایلی به آشپزی ندارید، می توانید غذای محلی سفارش دهید.

توصیه می کنیم که اگر اهل طبیعت گردی هستید اما امکان برقراری کمپ را ندارید، حتما به صورت گروهی به این اقامتگاه زیبا مراجعه کنید تا هم تعطیلات خوبی داشته باشید و هم در هزینه های خود صرفه جویی کنید. بازدید از این منطقه و اقامت در باغ بهشت ارتکند حتما خاطرات خوشی را برای شما خواهد ساخت.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

یک پاسخ به “باغ بهشت ارتکند ؛ اقامتگاه و بهشتی گمشده در دل کوهستان”

  1. پارسا نیم‌رخ
    پارسا

    سلام شماره رزرو میخواستم و اینکه شبی چنده